Neteja Facial amb Olis

Us presente una de les coses més senzilles que he descobert últimament. Un mètode de neteja que promet deixar la pell lliure de grans, punts negres i altres imperfeccions.

Si teniu la pell mixta o grassa ja estareu farts de sentir que heu d’usar tots els productes oil-free, sense grassa i a més usar coses prou agressives per a acabar amb el vostre problema com exfoliants, tònics amb alcohol, cremes matificants, antibacterianes… Molts haureu acabat com jo amb la pell amb problemes, reactiva i deshidratada.

Se suposa que la pell se sap arreglar ella sola, si la agredim, produeix més greix, usem productes més agressius per a la neteja i entrem en un cercle en què tot ens fa eixir grans. Aquest mètode es basa en la idea molt lògica que el greix es dissol amb greix.

El més important per mantindre la pell cuidada és fer-ho des de dins amb una bona alimentació rica en fruites i verdures, també ajuda algun suplement com el llevat de cervesa i beure l’aigua suficient. Això fa que la pell estiga hidratada i que elimine correctament les toxines. Però la cosmètica també pot ajudar, l’oli que usem dissoldrà la brutícia dels nostres pors, amb la calor l’oli marxarà i ell mateix en una quantitat petita ens hidratarà la pell.

Necessitem un oli base, potser el de gira-sol o el d’oliva que la majoria tenim a casa. Jo he triat el de gira-sol perquè té una olor més suau. I el que neteja de debò és l’oli de ricí, jo l’he comprat a l’herboristeria del carrer Russafa per 4€, és antiinflamtori i té moltes propietats que podeu cercar per internet i en remeis casolans. També necessitareu una tovalloleta de cotó, aquesta me la regalaren en Lush, però podeu usar fins i tot un retall d’una samarreta vella.

Si teniu la pell seca es recomana una barreja d’un 10% d’oli de ricí en una base del 90% de girasol o oliva, una pell mixta un 20% i una pell grassa un 30%. Jo he triat el 25%. Podeu triar una composició i ficar-la en un pot petit per a probar quina és la que us va més bé quan l’useu segons si us deixa la pell bé, seca o una mica greixosa.

Poseu l’oli necessari en les mans, fregueu-lo entre elles perquè es calente una mica i feu un massatge suau a la pell, sense pressa, dediqueu-vos un temps al vespre abans de gitar-se. Insistiu en les zones problemàtiques. Agafeu la tovalloleta i mulleu-la en aigua calenta, suficient per a la neteja però no us cremeu i deixeu la tovalloleta escorreguda sobre el vostre rostre fins que es refrede en pocs segons. Jo solc repetir això una volta més i la tercera i 4a volta em passe la tovalloleta per la cara suaument. Si ho necessiteu amb la pell humida poseu-se una gota de l’oli com a hidratant i bona nit!

Estic fent-ho un parell de dies a la setmana i a l’endemà ja note la pell més neta i el següent dia millor. No hi ha miracles, els punts negres no han desaparegut, però si note que la pell en general està més neta, no em surten grans perquè els pors estan nets i no s’enquisten i sobretot els granets d’aquests que es queden baix la pell desapareixen sense anar a més.

Us recomane aquesta pàgina:

http://www.theoilcleansingmethod.com/

2 thoughts on “Neteja Facial amb Olis

  1. Hola bonica! M’ha agradat molt l’entrada aquesta, no sabia d’aquest tipus de neteja, i m’ha paregut molt interessant. Crec que més endavant m’animaré a provar-la🙂
    Per cert m’ha agradat molt el teu bloc. Besos!

  2. Gràcies a tu, guapa!

    Doncs, mira’t l’enllaç, és super interessant. Ara estic provant-ho en oli d’oliva en lloc de girasol i encara va millor, però fas oloreta d’ensalada. Et puc passar oli de ricí, que cundeix molt!

Deixa un comentari

